Gå direkt till innehåll

Ämnen: Livsmedel, livsmedelsteknik

Emotionell storytelling i fokus i Findus nya kommunikation

Emotionell storytelling i fokus i Findus nya kommunikation

Varumärken är för många människor kopplade till minnen, känslor och sammanhang i vardagen. Det vill Findus ta fasta på i sin nya kommunikationsplattform ”Smak för livet” som lanseras i början av 2024. Genom emotionell storytelling med fokus på Findus plats i livets olika ögonblick ska konsumentens relation till varumärket stärkas.

Findus hållbarhetsredovisning 2012 nu på findus.se

Findus hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2012 finns nu tillgänglig att beställa eller ladda ner från Findus hemsida. Rapporten riktar sig till kunder, intressenter och bolagets drygt 800 anställda. Rapporten är gjorde enligt GRIs riktlinjer, tillämpningsnivå C och innefattar även branschspecifika riktlinjer för livsmedel.

Kommentar till aktuella mediaspekulationer: Findus har en stark finansiell plattform

Kommentar till aktuella mediaspekulationer: Findus har en stark finansiell plattform

I spekulationer i svenska medier vill Findus Group koncernen tydligt understryka att det finns ingen ekonomisk- eller likviditetskris inom koncernen eller någon av dess divisioner. Findus banker har nyligen valt ett finansiellt paket från ett konsortium av befintliga långivare, som kommer att reducera belåningen och säkerställa en bärkraftig finansiering.

Findus samlar Sveriges matintressenter för dialog om förtroende för maten

Vid ett seminarium under onsdagen öppnade Findus upp för dialog med Sveriges matintressenter för lyfta fram betydelsen av innovation, kunskap och kommunikation för att öka konsumenternas förtroende för maten. Seminariet är en av Findus insatser för att främja ökad dialog mellan matintressenter om ökat förtroendet för maten och livsmedelsproducenternas roll i Sveriges vision om framtidens matland.

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Nio månader efter att Findus och reklambyrån King inlett sitt samarbete har en ny kommunikationsplattform tagits fram och ny varumärkesbyggande reklam har producerats. Ikväll har den första i en serie nya reklamfilmer för Findus premiär. Filmernas syfte är att ändra vår uppfattning om fryst mat genom att slå hål på myterna om matens ursprung, kvalitet och innehåll.

Findus välkomnar Marie Söderqvist i sin nya roll som VD för Livsmedelsföretagen

Findus välkomnar Marie Söderqvist i sin nya roll som VD för Livsmedelsföretagen

- Findus välkomnar Marie Söderqvist i sin nya roll som VD för Livsmedelsföretagen och ser fram emot ett givande samarbete. Vi är duktiga på livsmedel i Sverige och matintresset ökar hela tiden. Livsmedelsindustrin har en viktig roll att spela och vi tror att Marie har både passionen och kraften att driva matfrågor på ett sätt som utvecklar hela mat-Sverige, säger Jari Latvanen, VD Findus Norden.

Marie Söderqvist ny VD för LI Livsmedelsföretagen

Marie Söderqvist ny VD för LI Livsmedelsföretagen

Krönikören och tidigare VD:n för United Minds, Marie Söderqvist, har utsetts till VD för bransch- och arbetsgivarorganisationen Livsmedelsföretagen. Hon tillträder sin tjänst den 1 juli 2012 och efterträder Agneta Dreber. Det meddelar Livsmedelsföretagen LI i ett pressmeddelande nu på morgonen.

Findus jubilerar: 70 år med framtiden i fokus

I juli firar Findus 70 år. Sedan starten 1941 har Findus underlättat vardagen för Sveriges konsumenter. Idén, då som nu, är att förenkla matlagningen utan att kompromissa med smak och näringsinnehåll. Jubileet firas med flera evenemang på tema matglädje, nutrition och hållbarhet.

Nu blir all Findus fisk tydligt ursprungsmärkt

Nu blir all Findus fisk tydligt ursprungsmärkt - på förpackningen finns en karta som visar fångstplatsen och dess namn. Dessutom finns information om var fisken har producerats och packats. Redan förra året började Findus införa denna nya ursprungsmärkning för fiskfileer, nu har turen kommit även till de panerade fiskprodukterna och den odlade fisken.

Välkommen till Findus - Djupfrysta grönsaker, fisk och måltider sedan 1941

Findus Sverige AB är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige, med huvudkontor i Malmö, ingår i Nomad Foods Europe (NFE), Västeuropas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Koncernen omsätter 2,3 mrd kronor och sysselsätter 180 medarbetare i Sverige. Bolaget har 4 800 medarbetare i 17 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods Europe marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s.

Findus Sverige AB

Nordenskiöldsgatan 8, hisshall B
211 19 Malmö
Sverige