Gå direkt till innehåll
Findus ingår spännande samarbete med Frame

Pressmeddelande -

Findus ingår spännande samarbete med Frame

Findus presenterar stolt ett nytt spännande partnerskap med Nordens största gamingbyrå, Frame. Genom samarbetet har vi utvecklat ett strategiskt kreativt koncept med syfte att öka Findus relevans och räckvidd bland den växande gaming-publiken.

- Tillsammans med vår mediabyrå Publicis letade vi efter möjligheter att effektivisera vår aktivering mot en yngre målgrupp och vara relevanta för dem i en hyper-kulturell kontext. Samarbetet med Frame var och är en fantastisk möjlighet för Findus att förnya vår kommunikation och anpassa den till en ny generation av konsumenter. Genom att associera Findus med en kreativ byrå som Frame och deras insikter inom gaming-kulturen, har vi kunnat skapa en starkare koppling till vår målgrupp, säger Anna Knutsson, Head of Media Findus Norden.

- Idag har gaming blivit ett globalt fenomen och en dominerande kraft inom vår moderna popkultur. Spelande ses inte längre som en udda livsstil begränsad till mörka källare, utan som en levande och social aktivitet som lockar en bred och mångfaldig publik, säger John Uggla, Managing Director Frame Gaming agency.

I samband med höstens lanseringen av Findus nyheter Frozen Takeaway Bowls och Pizza pockets, ville Findus lyfta fördelarna med fryst mat genom att fokusera på smak och enkelhet. Tillsammans med Publicis skapade Findus mediaaktivering som placerar Findus i en relevant kontext för gamers. Genom ett nytt kreativt koncept utvecklat av Frame, kunde Findus bli mer relevanta för målgruppen genom att visa hur Findus goda och snabblagade produkter är perfekta i hektiska spelstunder, där det enda man vill är att hinna med en runda till.

- Vi har länge sett potentialen att marknadsföra Findus till gaming-publiken. Och trots att vi spelar själva, insåg vi att vi som varumärke var ”noobs” i den här kontexten, där målgruppen inte bara är svår att nå, utan de ställer också höga krav på autenticitet. Med ödmjuk insikt om att vi och gaming-kulturen först behövde bli kompisar, utgick vi ifrån målgruppens beteende samt behov och skapade en bra förståelse. Tack vare vårt partnerskap med Frame och Publicis formade vi en strategi med fokus på både media och kreativ effektivitet för att nå målgruppen och öka kännedomen om Findus. På så sätt kunde vi vara både relevanta och autentiska, säger Anna Knutsson, Head of Media Findus Norden.

Med sin expertis inom gaming och sin kreativa höjd hjälper Frame varumärken att nå ut till gaming-världen. Genom välutvecklade strategier och koncept stärker de varumärkens koppling till målgruppen och skapar en autentisk röst i kommunikationen med gamers. Frames samarbete med Findus är ett perfekt exempel på hur företag kan anpassa sina erbjudanden för att nå ut till nya målgrupper och bygga starkare varumärkesassociationer.

- Strategin kommer inte bara att stärka Findus relation till målgruppen utan också positionera Findus som ett innovativt varumärke inom mat för spelentusiaster, säger John Uggla, Managing Director Frame Gaming agency.

Samarbetet kommer att ge Findus en närvaro inom gaming-kulturen och dessutom öppna dörrar för Frame och Publicis att stärka sin position inom livsmedelsbranschen.

Genom kreativa kampanjer och relevant innehåll hoppas vi att skapa en varaktig relation med konsumenterna som går bortom traditionella måltider.

Tillsammans skapar vi en framtid där god, näringsrik mat är en naturlig del av gamingupplevelsen!

Ämnen

Kategorier


Smak för livet – på Findus strävar vi efter att erbjuda mat med lite extra godhet varje dag. Vi är medvetna om att vi spelar en viktig roll i våra konsumenters liv – dag efter dag, år efter år – och det är ett ansvar som vi tar på största allvar. Vi strävar efter att varje måltid från Findus ska vara så god och sund som möjligt, eftersom vi tror att livet blir bättre när du och din familj äter bra.

Findus är marknadsledande i Norden inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Smak och kvalitet samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet enklare och bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat till dig själv, vänner eller familj, eller om du i din yrkesroll lagar mat till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre, så vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus ingår i den internationella livsmedelskoncernen Nomad Foods Europe (NFE), som är Europas ledande livsmedelsbolag inom fryst mat och sysselsätter 8000 medarbetare i 22 länder. Bolaget äger ikoniska varumärken som Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s, varumärken som står för god smak, hög kvalitet och bra näringsvärden och som har serverats på middagsbord av konsumenter i generationer. Nomad Foods Europe har sitt huvudkontor i Woking, Storbritannien. Mer information hittar du på www.nomadfoods.com.

Kontakter

Findus reception

Findus reception

Presskontakt 010-6005200

Välkommen till Findus - Djupfrysta grönsaker, fisk och måltider sedan 1941

Findus Sverige AB är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige, med huvudkontor i Malmö, ingår i Nomad Foods Europe (NFE), Västeuropas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Koncernen omsätter 2,3 mrd kronor och sysselsätter 180 medarbetare i Sverige. Bolaget har 4 800 medarbetare i 17 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods Europe marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s.

Findus Sverige AB

Nordenskiöldsgatan 8, hisshall B
211 19 Malmö
Sverige