Findus och King inleder samarbete
Efter en pitch inleder Findus och King ett samarbete kring Findus varumärkeskommunikation. I ett första skede kommer man att fokusera på varumärkesessensen och skapa en plattform för kommunikation.
Efter en pitch inleder Findus och King ett samarbete kring Findus varumärkeskommunikation. I ett första skede kommer man att fokusera på varumärkesessensen och skapa en plattform för kommunikation.
Findus lanserar Simply Green – grön mat utan kött med influenser från Indien, Thailand, Grekland, USA och Marocko som man kan njuta av både i större och mindre hushåll. Simply Green är modern smakrik mat som ger inspiration till fler gröna dagar.
I juli firar Findus 70 år. Sedan starten 1941 har Findus underlättat vardagen för Sveriges konsumenter. Idén, då som nu, är att förenkla matlagningen utan att kompromissa med smak och näringsinnehåll. Jubileet firas med flera evenemang på tema matglädje, nutrition och hållbarhet.
Nu finns Findus nya koncept World Selection ute i butikerna. Rätterna inom World Selection erbjuder fräscha lunchalternativ med spännande smaker från världens alla hörn i en helt ny typ av förpackning. De tre nya rätterna inom World Selection är inspirerade av det bästa som Italiens och Japans kök har att bjuda. Rätterna definieras av bra råvaror och genuina recept. Allt är lagat med omtanke och i
Söndagen den 1 maj släpps biljetterna till Findus populära ”Ärtsafari”. Sedan starten 1986 har Findus tagit emot 25 000 besökare på det omtyckta evenemanget. Barn och vuxna får följa ärtans väg från fält till frys. Barnen får också möjlighet att träffa ”Ärta-Bärta” – Findus egen safariguide
Förra veckan stod det klart att torsken i Östersjön uppnått en så hög miljöstandard att den beviljats MSC (Marine Stewardship Council) strikta miljömärkning. Findus som slutade sälja den regionalt fångade torsken när bestånden inte längre var uthålliga, förbereder nu sig inför lanseringen av miljömärkt Östersjötorsk.
Nu lanserar Findus en ny fryst asiatisk grönsakswok – Wok Gold. En grönsakswok med extra många omtyckta asiatiska grönsaker som youcai, bambuskott, grön vitlök, vattenkastanj och dessutom gul morot, minimajs, sugar snap peas och lök. Lättlagat med en perfekt blandning av finstrimlade och lite större bitar grönsaker med inspirerande recept för fågel och kött.
Nu lanserar Findus ryggfiléer av torsk - som ångtillagas direkt i påsen i ugnen. Allt för ett perfekt resultat varje gång. En stor nyhet för alla som tycker om fisk, men tycker att det är svårt att tillaga och få bra resultat. Med Findus nya ryggfiléer av torsk i ugnspåse kan alla konsumenter få ett perfekt resultat, varje gång.
Findus byter sin logotyp. Redan nu finns de första produkterna med Findus nya logotyp ute i handeln. Findus Wok grönsaker var först ut med den nya varumärkesdesignen. Nu rullar förändringen ut allt eftersom.
- Vi ville ha en modernare och mjukare framtoning, berättar Elisabeth Yllfors, marknadsdirektör Findus Sverige.
- Vår nya logotyp blir nu också mer flexibel, något som varit viktigt med
Drygt 40 % av Findus grönsaker i dagligvaruhandeln är svenskodlade. Nu har Findus börjat införa klimatcertifiering på ett antal av de svenskodlade grönsakerna. Bakom klimatcertifieringen står Svenskt Sigill och Krav.
Sedan mer än 20 år tillbaka använder Findus en odlingsmetod LISA*, som har visat sig leda till klart minskad klimat- och miljöbelastning, friska jordar och uthålligt jordbruk. Met
Idag är det norska torskfisket i Barents hav MSC certifierat något som stämmer väl med Findus vision om att all Findus vildfångad fisk och skaldjur ska vara MSC certifierade senast 2012. Från denna vecka finns därför Findus torskryggfilé med MSC-märkning.
Findus lanserar hel lättpanerad fiskfilé – pangasiusmal - med fantastiskt god och ren fisksmak- vi vågar till och med ge smakgaranti under de första lanseringsmånaderna. Två hela filéer i en för frysen unik förpackning – dra ut och se hur fisken ser ut! Lättpanerad fiskfilé innehåller självklart inga tillsatser.