Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • ​​Nytt ledarskap på Findus

    Under fredagsmorgonen meddelade Findus att man rekryterat ett nytt ledarskap av företaget. Beslutet är en konsekvens av att Henrik Hjalmarsson valt att lämna sin tjänst som Managing Director Nordics och Sverigechef för Findus. Han efterträds av Peter Odemark som tillträder som Managing Director Nordics.

  • Findus introducerar hållbart fisksortiment i USA

    Under 2016 lanserade Findus ett urval av bolagets premiumsortiment inom fryst fisk på den kanadensiska marknaden i samverkan med Walmart. Nu siktar Findus på att bredda sin närvaro i Nordamerika genom att presentera ett antal av bolagets MSC-märkta fisk- och skaldjursprodukter på Seafood Expo North America, 19-21 Mars 2017.

  • Findus ärter fortsatt svenska

    Findus kommer även i fortsättningen att erbjuda svenska Ebba-ärter. Detta säkerställs genom att företaget nyligen tecknat ett avtal med ärtproducenten Toppfrys, som kommer att leverera ärter till Findus från och med hösten 2017.

  • Findus och WA3RM i samarbete kring framtidens livsmedelsinnovation

    Findus Sverige AB har slutit avtal med WA3RM AB om att analysera och utveckla nya affärsmöjligheter på och i anslutning till anläggningen i Bjuv. Findus finansierar WA3RMs arbete med målsättningen att skapa förutsättningar för innovation, produktion och nya arbetstillfällen inom ramen för svensk livsmedelsproduktion – i första hand lokalt, och i andra hand regionalt.

  • NAI Svefa sköter försäljningen av Findus fastighetsinnehav

    Findus har tecknat avtal med fastighetskonsultföretaget NAI Svefa för försäljningen av Findus fastighetsinnehav i Bjuv. Uppdraget omfattar cirka 100 000 kvadratmeter byggnader, en högteknologisk vattenreningsstation samt cirka 210 hektar mark.

  • Utifrån samarbetet har Findus tagit fram mat och måltider som kan bidra till att stärka individers hälsa och livskvalitet

    Findus i projekt med japansk forskningsgrupp

    ​Findus deltar i ett internationellt forskningsprojekt som startats av RISE Jordbruk och livsmedel. Projektets syfte är att utveckla mat som särskilt passar en åldrande befolkning och som kan förebygga undernäring.

  • ​​Findus stärker sitt MSC-utbud med ny fiskprodukt

    ​​Findus stärker sitt MSC-utbud med ny fiskprodukt

    Genom att introducera MSC-märkt fisk redan 2003 var Findus först med att erbjuda hållbart vildfångad fisk till svenska konsumenter. Sedan 2015 är alla Findus vildfångade fiskprodukter MSC-märkta, vilket bland annat innebär att fisken kan spåras till den plats där den är fångad. Nu stärker Findus sitt MSC-utbud med en ytterligare produkt, Findus Kolja, som kommer att lanseras i butik under vecka 7.

  • På Way Out West är gräset lite grönare

    På Way Out West är gräset lite grönare

    Vi på Findus älskar grön mat. Därför kommer vi för andra året i rad delta på temat vid Way Out West i Göteborg – en helt vegetarisk musikfestival. 10-12 augusti välkomnas återigen festivalbesökarna på bakgårdsfest med skön musik, gött häng, god mat och självklart nya överraskningar.

  • Ny strategi mot en grönare framtid

    För närvarande pågår ett omfattande strategiutvecklingsarbete på Findus för att modernisera erbjudandet och rusta företaget för en grönare framtid. Ansvarig för arbetet är Findus nytillträdda Marketing director, Emma Pålsson.

  • Findus och Högskolan Kristianstad inleder studie om äldres matvanor

    Under hösten inleds en studie där studenter vid Högskolan Kristianstad ska undersöka matvanor bland ensamstående äldre som vårdas i hemmet. Bakom projektet står Findus och Högskolan Kristianstad som tillsammans vill uppmärksamma Sveriges äldres matsituation.

Visa mer