Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

1 maj släpps biljetterna till sommarens Ärtsafari

Den 1 maj släpps biljetterna till Findus populära ”Ärtsafari”. Sedan starten 1986 har Findus tagit emot över 26 000 besökare på det omtyckta evenemanget. Barn och vuxna får följa ärtans väg från fält till frys. Barnen får också möjlighet att träffa ”Ärta-Bärta” – Findus egen safariguide.

Findus bullar blir ännu godare och påsarna får nytt utseende

Findus bullar blir ännu godare och påsarna får nytt utseende

Findus kanelbullar är Sveriges mest köpta frysta kanelbullar. Bakade i Findus eget bageri i Loftahammar med samma ingredienser som man hittar i sitt eget kök. Nu får kanelbullarna och kardemummabullarna nya recept som gör dem ännu saftigare och godare. Dessutom får Findus kaffebröd nydesignade förpackningar som ger en tydligare känsla för bullarna.

Findus ökar svensk export av djupfrysta livsmedel

Findus grundade djupfryst i Sverige på 1940-talet. Nu utvecklas en allt tydligare profil kring djupfryst mat på exportmarknaden. Matälskande Italien köper redan halva Findus ärtskörd. I torsdags hölls en presskonferens i Kapstaden när Findus produkter gör entré i sydafrikanska livsmedelsbutiker. Sveriges ambassadör, Peter Tejler, var på plats tillsammans med Findus Exportchef Mats Jörnell.

Findus samlar Sveriges matintressenter för dialog om förtroende för maten

Vid ett seminarium under onsdagen öppnade Findus upp för dialog med Sveriges matintressenter för lyfta fram betydelsen av innovation, kunskap och kommunikation för att öka konsumenternas förtroende för maten. Seminariet är en av Findus insatser för att främja ökad dialog mellan matintressenter om ökat förtroendet för maten och livsmedelsproducenternas roll i Sveriges vision om framtidens matland.

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Nio månader efter att Findus och reklambyrån King inlett sitt samarbete har en ny kommunikationsplattform tagits fram och ny varumärkesbyggande reklam har producerats. Ikväll har den första i en serie nya reklamfilmer för Findus premiär. Filmernas syfte är att ändra vår uppfattning om fryst mat genom att slå hål på myterna om matens ursprung, kvalitet och innehåll.

Earth Hour 2012: Findus grönsaksodlingar smarta för klimatet

Imorgon släcker Findus för Earth Hour. Samtidigt utmanas Bjuvs Kommun att spara 17 000 kWh 2012. Så mycket sparas när Findus byter till LED belysning i Bjuv. Klimatet är viktigt för Findus. 55 000 ton grönsaker odlas årligen enligt Low Input Sustainable Agriculture. En ny rapport från SIK visar att de avger mindre växthusgaser än ekologiskt. Alla odlingar är nu Svenskt Sigill Klimatcertifierade.

Över 9 000 tävlade med egna wokar i Findus tävling Min Favoritwok

Dryga 9 000 konsumenter deltog i Findus tävling Min Favoritwok. Genom minfavoritwok.se skapade konsumenterna sina egna wokblandningar med sina favoritgrönsaker. Vinnaren, som presenteras i slutet av mars, får 10 000 kronor i resecheckar och sin wok-blandning lanserad i butik. I juryn sitter representanter från Findus och två matbloggare från bloggarna Salt & Peppar och Minnas Mat.

Hett i frysen - Findus lanserar fryst hackad vitlök och chili

Findus lanserar två nya frysta produkter i ört/kryddsortimentet - hackad vitlök och hackad chili. Framtagna för alla som älskar god mat och matlagning och som efterfrågar smarta sätt att enkelt ha bra råvaror till hands för att krydda maten.

Visa mer

Välkommen till Findus - Djupfrysta grönsaker, fisk och måltider sedan 1941

Findus Sverige AB är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige, med huvudkontor i Malmö, ingår i Nomad Foods Europe (NFE), Västeuropas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Koncernen omsätter 2,3 mrd kronor och sysselsätter 180 medarbetare i Sverige. Bolaget har 4 800 medarbetare i 17 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods Europe marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s.

Findus Sverige AB

Nordenskiöldsgatan 8, hisshall B
211 19 Malmö
Sverige