Gå direkt till innehåll

Ämnen: PR, kommunikation

Emotionell storytelling i fokus i Findus nya kommunikation

Emotionell storytelling i fokus i Findus nya kommunikation

Varumärken är för många människor kopplade till minnen, känslor och sammanhang i vardagen. Det vill Findus ta fasta på i sin nya kommunikationsplattform ”Smak för livet” som lanseras i början av 2024. Genom emotionell storytelling med fokus på Findus plats i livets olika ögonblick ska konsumentens relation till varumärket stärkas.

Findus samlar Sveriges matintressenter för dialog om förtroende för maten

Vid ett seminarium under onsdagen öppnade Findus upp för dialog med Sveriges matintressenter för lyfta fram betydelsen av innovation, kunskap och kommunikation för att öka konsumenternas förtroende för maten. Seminariet är en av Findus insatser för att främja ökad dialog mellan matintressenter om ökat förtroendet för maten och livsmedelsproducenternas roll i Sveriges vision om framtidens matland.

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Ny kommunikationsplattform från Findus: ”Slappna av – fryst mat är bra mat!”

Nio månader efter att Findus och reklambyrån King inlett sitt samarbete har en ny kommunikationsplattform tagits fram och ny varumärkesbyggande reklam har producerats. Ikväll har den första i en serie nya reklamfilmer för Findus premiär. Filmernas syfte är att ändra vår uppfattning om fryst mat genom att slå hål på myterna om matens ursprung, kvalitet och innehåll.

Findus Sverige AB vinnare av Årets Pressrum 2011

Findus Sverige AB vann utmärkelsen Årets Pressrum 2011 i kategorin Livsmedel. Utifrån livsmedelsbranschens förutsättningar bedöms Findus ha lyckats bäst med användningen av sitt pressrum för att bygga nätverk, arbeta effektivt med digital PR och skapa engagemang kring sitt företag.

Findus och King inleder samarbete

Findus och King inleder samarbete

Efter en pitch inleder Findus och King ett samarbete kring Findus varumärkeskommunikation. I ett första skede kommer man att fokusera på varumärkesessensen och skapa en plattform för kommunikation.

Findus byter logotyp

Findus byter sin logotyp. Redan nu finns de första produkterna med Findus nya logotyp ute i handeln. Findus Wok grönsaker var först ut med den nya varumärkesdesignen. Nu rullar förändringen ut allt eftersom.
- Vi ville ha en modernare och mjukare framtoning, berättar Elisabeth Yllfors, marknadsdirektör Findus Sverige.
- Vår nya logotyp blir nu också mer flexibel, något som varit viktigt med

Findus får Signumpriset® – bäst i Norden på att vårda varumärket

Findus får 2010 års nordiska varumärkespris – SIGNUMPRISET, som går till det företag som vårdat och skyddat sitt varumärke bäst. Det är patent- och varumärkesföretaget Groth & Co som instiftat det prestigefyllda priset som delades ut för 16:e gången idag.

Välkommen till Findus - Djupfrysta grönsaker, fisk och måltider sedan 1941

Findus Sverige AB är marknadsledande inom frysta grönsaker, fisk och lagade rätter. Kvalitet och smak samt hälsa och hållbarhet är sedan starten på 1940-talet nyckelord för verksamheten. Vårt engagemang bygger på att vi vill hjälpa alla som lagar mat att göra livet bättre i flera avseenden. Oavsett om du lagar mat privat - till dig själv, till vänner eller familj - eller om du i din yrkesroll lagar mat - till skolbarn, restaurangbesökare eller äldre - vill Findus bidra med naturlig, näringsrik och hållbar mat, varje dag.

Findus Sverige, med huvudkontor i Malmö, ingår i Nomad Foods Europe (NFE), Västeuropas största livsmedelsbolag inom kategorin fryst mat. Koncernen omsätter 2,3 mrd kronor och sysselsätter 180 medarbetare i Sverige. Bolaget har 4 800 medarbetare i 17 länder samt 13 egna fabriker i Europa. Nomad Foods Europe marknadsför produkter under varumärkena Findus, Birds Eye, Iglo, la Cocinera, Lutosa, Goodfella’s och Aunt Bessie’s.

Findus Sverige AB

Nordenskiöldsgatan 8, hisshall B
211 19 Malmö
Sverige