Pressmeddelande -
Ny General Manager på Findus Sverige AB
I fredags meddelade Findus att företaget rekryterat ett nytt ledarskap, då Henrik Hjalmarsson valt att lämna sitt uppdrag. Då meddelades att Peter Odemark tar över posten som Managing Director för norden. Nu kan Findus även berätta att Katarina Tell tillträder som ny General Manager för Findus svenska marknad. Katarina börjar sin nya tjänst i juni.
Katarina Tell kommer närmast från Kraft Heinz där hon som Managing Director North and East Europe ansvarat för företagets nordiska och östeuropeiska affärsområden. Hon har erfarenheter av Findus sedan tidigare, då hon mellan 2001 till 2008 bland annat arbetade som Nutrition Manager.
– Det är väldigt roligt att få komma tillbaka till Findus och leda verksamheten i min nya roll som General Manager för Findus Sverige. En hel del har förändrats sedan min tid på företaget, men jag är glad att se att samma värderingar fortfarande styr. Findus står nu inför en mycket spännande tid och jag ser mycket fram emot att börja mitt arbete i juni, säger Katarina Tell, tillträdande General Manager för Findus Sverige AB.
Katarina Tell kommer att tillträda som General Manager för Findus svenska marknad under juni månad. Fram till dess leds verksamheten av Peter Odemark, som nyligen tillträtt som Managing Director Nordics på Findus.
För mer information, kontakta Findus presstelefon på 079 – 015 89 69.
Ämnen
Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag med drygt 110 djupfrysta produkter och ca 30 kolonialprodukter i sortimentet. Dessutom marknadsförs drygt 380 produkter för restaurang- och storköksmarknaden. Findus Sverige AB har cirka 220 medarbetare och omsätter cirka 2.2 miljarder kronor. Findus introducerade djupfryst i Sverige på 1940-talet genom fryst spenat och bär. Följ Findus på: www.findus.se, www.facebook.com/FindusSverige