Pressmeddelande -
Findus nominerad till Årets Pressrum 2012
De nominerade till Årets Pressrum 2012 offentliggjordes genom ett pressmeddelande från Mynewsdesk på måndagen. I nomineringsarbetet har företag och organisationer som valt att använda Mynewdesk pressrum synats och bedömts utifrån en rad bedömningskriterier om kommunikation och innehåll. Bland hundratals företag och organisationer har fem valts ut inom åtta kategorier.
Findus är i år nominerade i den nya kategorin Livsmedel, Detaljhandel och Mode.
- Vi är både ödmjuka och tacksamma för att bli nominerade. Vi vill vara Sveriges mest sociala livsmedelsvarumärke och detta ser vi som ett kvitto på att vi arbetar i rätt riktning med öppen nyhetsförmedling och sociala medier, säger Anna Broekman, Kommunikationschef Findus.
- I år har vi använt pressrummet även för kriskommunikation, evenemang och finansiell kommunikation. Vi arbetar med alla typer av nyheter, där hälften handlar om våra produkter, resten om vår vardag, människor och värden, säger Anna.
Till Pressmeddelandet om Nomineringen:
Ämnen
Kategorier
Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag med drygt 200 djupfrysta produkter och 50 kolonialprodukter i sortimentet. Dessutom marknadsförs drygt 350 produkter för restaurang- och storköksmarknaden. Kvalitet och matglädje är nyckelord för verksamheten. Findus Sverige AB har cirka 900 medarbetare och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Findus introducerade djupfryst i Sverige på 1940-talet genom fryst spenat och bär.
Följ även Findus på: www.findus.se // www.facebook.com/FindusSverige // www.twitter.com/Findus_se